Riksbyggen. Kampanj Mölndals innerstad.

Riksbyggen är en av aktörerna i det spännande projektet då Mölndals Centrum blir till Mölndals Innerstad. Nya bostäder, handel, arbetsplatser, kollektivtrafik och annan service utvecklas sida vid sida och skapar en ny levande stadskärna. Riksbyggen bygger här tre bostadsrättsföreningar och vi fick uppdraget att marknadsföra dem och generera intresseanmälningar till bostäderna.

Vi hade ett helhetsansvar genom projektet med analys, koncept, strategi, namn och design till produktion. Området döptes till Framtidens Mölndal och föreningarna fick namnen Tigeröga, Grandalia och Rosenrot – alla anpassade efter människors olika skeden i livet. Vi tog fram annonser som framhävde fördelarna med respektive förening och lyfte området i den växande stadskärnan. Annonserna marknadsfördes både digitalt och analogt och hänvisade till kampanjsidan. På kampanjsidan fanns bland annat ett test där besökare kunde ta reda på vilken brf som passade dem bäst.

Med analog och digital marknadsföring i samspel och aktiverande och engagerande inslag blev projektet väldigt framgångsrikt. Bostäderna fick betydligt många fler intresseanmälningar än förväntat.